aankomst op het schip

16 januari 2015 - Pelabuhan Klang, Maleisië

Na een nachtje in het hotel , werd ik sochtends opgehaald door de taxi om mij naar het schip te brengen. De vriendelijke chauffeur maakt wat grapjes en zegt uit het niks "godverdomme" ik hem wat verbaasd aan en hij vraagt wat t betekend, ik leg het hem uit en hij verteld dat een Nederlandse collega dat altijd schreeuwt als die stress heeft. Eenmaal bij de boot aangekomen zie ik hoe gigantisch schip t eigenlijk is, terwijl het niet eens de grootste is. De toeristen verlaten net het schip om een dagje door New Zeeland te touren, er staan verschillende mooie duren en ook ouderwetse auto's te wachten. Als ze allemaal eraf zijn ga ik met de koffers het schip op. Eerst door een vette controlle van Xray scans en een drugshond. Vervolgens word ik opgehaald door de "Crew Purser" die ook Nederlands blijkt te zijn. We gaan naar kantoor om wat papieren te tekenen en hij verteld wat informatie. Het valt mij op dat buiten zijn kantoor 3bakjes aan de muur hangen met daarin pleisters,zeeziek pillen en ook condooms voor het personeel haha! Daarna komt er een leuke Russische dame mij ophalen voor een rondleiding. Ze verteld nog wat extra informatie en dat ik smiddags al gelijk me eerste training krijg over "wat te doen bij evt zinken of piraterij" op het schip en dat ik savond s meteen mag beginnen in de Main restaurant, er zitten in totaal 4 restaurants op t schip waarvan de Main restaurant het grootst is met capaciteit van 380 personen. Gelijk veel informatie op de eerste dag wat ik waarschijneljjk lang niet allemaal ga onthouden :P Na wat chillen in me mini hutje is ook me kamer genoot aangekomen op de boot een jongen van ook 23 jaar uit Letland. Die net rechtstreeks uit t vliegtuig komt na 42 uur vliegen. We praten wat. Het is een best chillen gozer. Na de training is het tijd om aan het werk te gaan. Natuurlijk eerste dag, nieuwe mensen, super rijke gasten die alles tot in de puntjes geregeld willen hebben wat ik ook wel begrijp aangezien die mensen 750dollar Per Dag betalen. Ik stond eerst even met een bek vol tanden te kijken hoe het restaurant was opgedekt en hoe de gigantische glazen kroonluchters glanzen in het licht. In het begin ging t een beetje rommelig maar later ging t al veel beter. Zo'n beetje de hele crew gelijk leren kennen, mensen van over de hele wereld verzameld op een schip. Nu de dag weer om is voor mij, het is dan 00:30, kruip ik me bed in want sochtends om half 8 begint het weer.