een avondje stappen in melbourne

21 januari 2015

Na 4,5 of 6 dagen op zee, ja me tijdsbesef is ver te zoeken haha.. zijn we eindelijk aangekomen in Melbourne waar we de nacht zullen blijven. De gasten gaan smiddags al van boord om wat rond te touren en sommige blijven ook voor de lunch en diner. Iedereen is opgewekt want natuurlijk is er het plan om te gaan feesten en zuipen en achter de mannen of vrouwen aan te gaan. Nadat eenmaal het diner is afgelopen heb ik afgesproken met 3 jongens snachts een club te gaan opzoeken. 2 Amsterdammers en een Belg haha.. We kleden onze snel om. Drinken alvast wat in de cabin, want dat is goedkoper. Bier, champagne en bacardi cola hebben we op het menu staan. Na de borrel hobbelen we van boord af op zoek naar een taxi. Na wat zoeken hebben we er een gevonden en we vragen hem de dichtbijzinde club te brengen, hij verteld ons dat t maandag avond is en er dus niks open is. Wij vinden dat geen goed nieuws en moeten kost wat kost een club hebben. De taxi chauffeur dropt ons ergens in t centrum en zegt dat er in de buurt wel iets moet zijn. Wij zoeken en vragen aan mensen maar niemand weet iets... We geve het zoeken op in die buurt en pakken weer een taxi, deze brengt ons naar t enige feestcafe, lijkt het. Waar het toch wel afgeladen vol is. We zijn blij want eindelijk kunnen we eens goed feesten. Eennaal in de rij komt de security naar me toe en zegt dat ik met korte broek er niet in kom.. best logisch maar ik had daar heel niet bij stil gestaan. Een van de Amsterdammers komt het een goed idee.. ik moest ergens achteraan gaan staan bij het hek en hij zou naar me toekomen als die binnen was. Het duurt niet lang of hij loopt inderdaad naar mij toe en begint zijn zakken leeg te maken. Ik vraag me af wat die van plan is.. hij trekt zijn broek uit geeft hem aan mij zodat ik hem aan kan trekken om alsnog naar binnen te kunnen. Gek genoeg had die onder zijn spijkerbroek nog een trainingsbroek aan. In de zomer met snachts 23 graden.. Dus ik was best verbaasd, maar het was een zeer goed idee want ik kwam daarna wel binnen. het feest kan beginnen! Er word gelijk drank gehaald en we zien nog wat vrouwelijke collega's van de boot die gezellig mee feesten. De drank vloeit en iedereen word lekker dronken. De ene Amsterdammers pakt de een na de andere dame de andere Amsterdammer en de Belg staan een beetje stijf om zich heen te kijken en wat te geinen. En ik.. hahah ik ben een soort van zwaar uit t ritme met een van de dames aan het dansen. Ofnjaa dansen.. daar moest het op lijken hahahah hoe later het word hoe meer drank hoe gekker het word. De dames besluiten terug te gaan omdat ze vroeg op moeten. Wij?? Hahaha nee wij gaan nog even door met de boel op stelten zetten. Sluitingstijd nadert en we rollen t café uit, tegenover naar de Mac om wat te eten. We zitten nu al aan de andere kant van de wereld, je zou denken dat ik kan niet verder... Nou we waren aardig van de wereld haha. In de Macdonalds wil ik me eten afrekenen en kom ik er achter dat me bankpas weg is... Dat is kut! K zwalk terug naar t café en vraag of ze iets gevonden hebben. Wonder boven wonder hebben ze hem gevonden! Ik super blij want ik kan eindelijk eten! Dat was t enige wat telde op dat moment! We zitten in de Mac, alle 4 een mega dronken gezicht en we hebben hele gesprekken in de taal van de alcohol! Het is dan 4uur snachts en om 6uur moet ik alweer beginnen in de Roomservice, dus we besluiten dichtbij naar een 24/7 shop te gaan om wat redbull in te slaan. Dat gedaan zoeken we weer een taxi om ons terug te brengen. We zitten onze Indiaanse taxi chauffeur wat gek te maken en hij houdt wijs zn mond dicht want veel nuttigs kwam er bij ons toch niet uit. Het is half 5 en we zijn bij het schip, eerst moeten we door de douane die beginnen te lachen als ze ons zien aankomen, want ze weten natuurlijk dat we personeel zijn. Daarna door de beveiliging van het schip zelf, die iets minder vrolijk was. Nu maar even op bed wat rusten en over 1,5 uur weer werken.. het is te hopen dat we geen blaastest krijgen want dan was het onze laatste dag op de boot. Drinken mag. Dronken zijn niet haha :p lekker op bed! Me kamergenoot is ook al terug want die ligt al lang uit te slapen. K ga ook eventjes liggen... Voor ik het weet, word ik wakker gemaakt door een collega die me verteld dat t kwart over 6 is en dat ik dus te laat ben. Hij moet hard lachen als die mijn verrotte kop ziet. Wakker worden deed echt pijn! Snel me kleren aan en een redbulltjes achterover, tanden poetsen en me gezicht een beetje opfrissen voor zover dat lukt. Het werken kan beginne. Thank God there is redbull. Alles gaat zonder problemen. Even later word ik naar een ander restaurant gestuurd om bij te springen. Zodra ik het restaurant binnen loop en de rest van me collega's zie. Beginnen ze allemaal te lachen als ze me zien. Ook kom is de dame daar aan t werk waarmee ik aan het rock and rollen was in het cafe. We zeggen elkaar gedag maar het voelde goed akward en zij dacht het zelfde aan haar lichaams taal te zien :p nu begin ik terug te denken naar de tijd in t café en snap nu waarom iedereen lacht naar mij. Dames onderling, praten veel, dus iedereen wist wat er in het cafe allemaal gebeurde. Hahaha oké, ja,, het was inderdaad best akward haha. Achjaa boeiee, volgende week zijn we weer in Melbourne om te overnachten.. Let see what happens then. :p vandaag zoveel mogelijk proberen te slapen. Vanavond weer een druk diner want we zijn weer aan t varen, nu op naar Sydney!